Ondernemersprijs Peel en Maas wordt georganiseerd door Kiwanis Peel en Maas

Jan Reijnen B.V. stelt zich voor 

De genomineerde bedrijven zullen zich de komende weken om de beurt aan u voorstellen.

Derde in de rij van presentaties is Jan Reijnen B.V. uit Panningen.

Wat was jullie eerste reactie op de nominatie voor de Ondernemersprijs 2016? 

Ruud en Steffie: “Toen we hoorden dat dit jaar het thema van de Ondernemersprijs Peel en Maas ‘Familiebedrijven, the next generation’ was, hoopten we natuurlijk dat we bij de genomineerden zouden zitten. Jan Reijnen BV is immers een echt familiebedrijf. Maar er zijn

zoveel familiebedrijven in Peel en Maas dat het toch even afwachten was of we er bij zouden zitten. Dus toen we het nieuws kregen dat we bij de 5 genomineerden zaten, dachten we meteen ‘Wow, wat super’! We zijn hier natuurlijk erg trots op. Een mooie waardering voor ons, maar zeker ook voor ons personeel.”

In hoeverre gaat het gezegde ‘ingegeven met de paplepel’ voor jullie bedrijf op? 

“Ondernemerschap zit bij de gehele familie Reijnen in het bloed en is zeker met de paplepel ingegeven. Vanuit de 1e generatie zijn in alle Reijnen takken diverse ondernemingen gestart. Binnen Jan Reijnen BV zijn wij al de 4e generatie die aan het roer van het bedrijf staat.” Jan Reijnen: “Steffie is ook opgegroeid met de winkel en alles wat daarbij komt kijken. Vroeger ging ze al mee met bezorgen van fietsen en gereedschappen en toen ze oud genoeg was hielp ze mee met inpakken van cadeaus tijdens Sinterklaas. Binnen de familie Jan Reijnen kruipt het ondernemersbloedm door alle 3 de kinderen maar het was toch niet vanzelfsprekend dat Steffie of 1 van haar broers de zaak over zou nemen. Beide broers hebben voor een andere richting gekozen. Steffie koos ook voor een andere richting (ze werkte 12 jaar bij de Rabobank) maar toen Ruud in beeld kwam, werd er toch gesproken

over een eventuele overname. In juli 2013 is de zaak officieel overgegaan op Ruud en Steffie en vanaf 1 augustus 2016 is ook Steffie volledig werkzaam in de zaak.”

Wat betekent deze nominatie voor jullie? 

Ruud en Steffie: “Veel mensen kennen ons bedrijf al jaren. We hebben veel vaste klanten maar krijgen er ook nog steeds nieuwe bij. Klanten weten wat ze aan ons hebben en

wat we kunnen bieden. Maar de markt en de consument veranderen en dus zal ook ons bedrijf mee moeten gaan in die veranderingen. Dit is dus een mooie kans voor ons als

‘the next generation’ om te laten zien hoe we met die veranderingen meegaan, waarbij wij het erg belangrijk vinden het echte ‘Reijnen’ gevoel te behouden. Juist ook door deze nominatie zijn we weer eens anders naar ons bedrijf gaan kijken en hebben we met name gekeken welke toegevoegde waarde wij de klant kunnen bieden. Zo zagen we dat veel zaken die wij als ’normaal’ beschouwen, tegenwoordig toch echt wel als iets unieks gezien mogen

worden.”